Παρασκευή 19 Αυγούστου 2016

Νίκησε καρκίνο, αδικία και νόμο - Το κατόρθωμα μίας Κύπριας καρκινοπαθούς


Νίκησε καρκίνο, αδικία και νόμο - Το κατόρθωμα μίας Κύπριας καρκινοπαθούς
Στις αρχές του περασμένου Φεβρουαρίου ένας σεισμός συγκλόνισε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην Κύπρο.
Ένα τσουνάμι ανθρωπισμού παρέσυρε στο διάβα του μια πρωτοφανή περίπτωση σκληρότητας, αδικίας και μικροψυχίας.
Η καρκινοπαθής Μαρία Ηλιοφώτου, έναν χρόνο μετά από τη σκληρή μάχη που είχε δώσει με το τέρας το οποίο ξεκληρίζει οικογένειες, επιδίωξε να επιστρέψει σε κανονικούς ρυθμούς ζωής.
Επέστρεψε στην εργασία της. Είχε επιθυμήσει τόσο πολύ εκείνο τον χώρο, τους συναδέλφους της, τους φίλους της.
Πλην όμως, την περίμενε μια εξαιρετικά αρνητική έκπληξη. Μια επιστολή που την πληροφορούσε ότι επειδή είχε απουσιάσει έναν ολόκληρο χρόνο από την εργασία της, είχαν προσλάβει αντικαταστάτη και εκείνη έπρεπε να φύγει.
Με «μεγαλοψυχία», μάλιστα, την ενημέρωναν ότι θα της έδιναν αποζημίωση ως να είχε βγει πλεονάζον.
Μερικά 24ωρα μετά το σάλο που ξέσπασε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσηςμε εταιρεία, η οποία απέλυσε την εργαζόμενη της Μαρία Ηλιοφώτου, που λόγω καρκίνου χρειάστηκε να απουσιάσει από την εργασία της για τη θεραπεία της, η ίδια τοποθετείται για το θέμα και εξηγεί πως στόχος της δεν ήταν η αποζημίωση αλλά να γίνει μια νέα αρχή για τα δικαιώματα τωνκαρκινοπαθών στο χώρο της εργασίας τους.
Η Μαρία Ηλιοφώτου φαίνεται να πετυχαίνει το στόχο της αφού χιλιάδες χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και άλλοι φορείς, τάχθηκαν από την πρώτη στιγμή στο πλευρό της και ένωσαν τη φωνή τους μαζί της.
Ακολουθεί αυτούσια η ανακοίνωση της κ. Ηλιοφώτου:
«Αγαπητοί φίλοι, η κραυγή μου μαζί με τη δική σας έφερε το επιθυμητό αποτέλεσμα για μένα, τον σύζυγο μου και τις δυο κόρες μας. Λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες με τις οποίες έγινε η άδικη απόλυση μου, πρωταρχικός μου στόχος δεν ήταν ούτε να επιστρέψω στην εργασία μου ούτε και να λάβω απλά κάποια αποζημίωση. Στόχος μου ήταν να ζητήσω τη βοήθειά σας ώστε η δύναμη της φωνής σας να βοηθήσει στο να είμαι ο τελευταίος ασθενής ο οποίος θα έχανε την δουλειά του για λόγους που συνδέονται με την ασθένεια του και για να σηματοδοτήσει η περιπέτειά μου μια νέα αρχή για τα δικαιώματα των καρκινοπαθών στο χώρο εργασίας τους. Μετά τη δημόσια απολογία του πρώην εργοδότη μου και την καταβολή από πλευράς του της μέγιστης αποζημίωσης που προβλέπεται από τη νομοθεσία, αυτό έχει επιτευχθεί. Kαι έχει επιτευχθεί αποκλειστικά με τη δική σας βοήθεια και τη δημόσια κατακραυγή. Κερδίσαμε μια μάχη αλλά όχι τον πόλεμο. Τώρα πρέπει να απαιτήσουμε όλοι μαζί αλλαγή της νομοθεσίας προκειμένου να γίνει ακόμη πιο αποτρεπτική, ώστε στο μέλλον να είναι ακόμη δυσκολότερο να συμβούν παρόμοιο περιστατικά. Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τους χιλιάδες νέους φίλους και φίλες μου οι οποίοι ένωσαν τη φωνή τους με τη δική μου, μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, το δικηγορικό γραφείο δρ. κ. Χρυσοστομίδης & Σια ΔΕΠΕ και ειδικότερα τον κύριο Γιάννη Καραμανώλη, δικηγόρο στο ανωτέρω δικηγορικό γραφείο, οι οποίοι μας παρείχαν αφιλοκερδώς τις απαραίτητες νομικές συμβουλές και χειρίστηκαν με ανθρωπιά και αγάπη την περιπέτειά μου. Επίσης ευχαριστώ θερμά την Europa Donna Κύπρου, τον ΠΑ.ΣΥ.ΚΑ.Φ, τη διοίκηση και το προσωπικό του Ογκολογικού Κέντρου της Τράπεζας Κύπρου, την ογκολόγο μου κυρία Γιόλα Μάρκου και την κυρία Αναστασία Παπαδοπούλου, οι οποίοι ήταν δίπλα μου τόσο κατά την πρόσφατη περιπέτειά μου αλλά και από την πρώτη στιγμή που διαγνώστηκα με καρκίνο. Καλώ όλους τους ασθενείς που αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα, να μην σιωπούν αλλά να αποταθούν και εκείνοι στους αρμόδιους φορείς και να ζητήσουν και αυτοί τη βοήθεια και τη συμπαράσταση της κοινωνίας. Ο αγώνας για ζωή δεν είναι ντροπή. Όλοι μαζί μπορούμε να στηρίξουμε και να επηρεάσουμε αυτή την προσπάθεια. Λύσεις υπάρχουν και είναι εφικτές αν αγωνιστούμε όλοι μαζί και αν τολμήσουμε να διεκδικήσουμε τα δικαιώματα μας. Μπορούμε! Μπορώ! Μαρία Ηλιοφώτου».
Πώς αντέδρασε η υπουργός Εργασίας
Απαράδεκτη χαρακτήρισε η υπουργός Εργασίας, Ζέτα Αιμιλιανίδου την απόλυση καρκινοπαθούς από ιδιωτική εταιρεία επειδή απουσίαζε από την εργασία της για θεραπείες. Μιλώντας στην κρατική τηλεόραση η Ζέτα Αιμιλιανίδου επεσήμανε ότι το υπουργείο Εργασίας θα επανεξετάσει τη νομοθεσία με στόχο να αποφευχθούν παρόμοια περιστατικά στο μέλλον.
Πηγή: Φιλελεύθερος
http://www.newsbomb.com.cy/kypros/story/665390/nikise-karkino-adikia-kai-nomo-to-katorthoma-mias-kyprias-karkinopathoys

Δεν υπάρχουν σχόλια: